جوک‌

تتلو حاصل سانسور در موسیقی است/ با محدودیت های جامعه به سمت فرهنگ غربی رفت

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، امان الله قرایی مقدم جامعه شناس در واکنش به اظهارات وزیر آموزش و پرورش مبنی بر روی آوردن جوانان به موسیقی بیگانه و کاهش فضا آن را به خبرنگار «چندشانیه» می گوید:

وزیر آموزش و پرورش به خوبی می داند که دوری جوانان از موسیقی ایرانی خطرناک است زیرا با موسیقی آسیب های زیادی به فرهنگ وارد می شود.

تحجر سیاسی مانع از گسترش موسیقی سنتی و ملی ایرانی شد و با خروج خوانندگان سنتی، ملی و منطقه ای خلاء ایجاد کرد.

فضای مجازی و رسانه های خارجی سعی در گسترش موسیقی هایی مانند پاپ، هیپ پاپ، رپ، راک و… دارند و نسل جدید ناخودآگاه جذب آنها می شود.

امروز جوانان ما از موسیقی سنتی، نواحی و ملی جدا شده اند. در این صورت لازم بود با تکیه بر ذخایر فرهنگی روحیه ملی گرایی، میهن پرستی و بیگانه ستیزی را در بین جوانان گسترش دهیم، اما این کار را نکردیم.

اگر موسیقی سنتی و نواحی را وارد رسانه ملی نمی کنند و برنامه ای برای پخش و گسترش آن ندارند، تقصیر خودشان است.

موسیقی در ایران سابقه هزاران ساله دارد اما به دلیل عقب ماندگی فکری عرصه را برای حضور رپرها باز کردند و…

وزیر ارشاد تنها مجری است. مسئولان و نهادهایی که در این زمینه تصمیم می گیرند باید از پخش موسیقی دست بردارند و اجازه دهند موسیقی ملی در رسانه ملی بیشتر فعال شود.

همه تهاجمات فرهنگی و ظهور هنرمندانی چون «تتلو» ناشی از تاکید حکومت بر سانسور است.

وقتی تتلو با سخنانش هزاران نفر را به خود جذب می کند و خود را الگویی برای زندگی جوانان معرفی می کند، نتیجه اش گسترش اندوه و محدودیت های درونی است.

موسیقی بر ذهن و روح انسان تأثیر می گذارد و می تواند سطح خشم و استرس را کاهش دهد و از پرخاشگری، غم، افسردگی و … جلوگیری کند.

موسیقی رپ و برخی سبک‌های آمریکایی از فرهنگ گانگستری صحبت می‌کنند، در حالی که در موسیقی ایرانی همیشه ریشه عشق، اخلاق، مذهب و… را می‌بینیم.

کجای موسیقی ایران خراب است؟ حتی در مورد «لب کارون» که «مرحوم آقاسی» خوانده است، نمی توان گفت که او منحرف جامعه است.

زمانی که «محمدرضا شجریان» محدود شد، جوانان همچنان به سمت موسیقی و فرهنگ غربی گرایش پیدا کردند.

منبع خبر

مطالب مشابه را ببینید!