۷ فیلم رزمی با امتیاز ۱۰۰ راتن تومیتوز
فیلمهایی که در راتن تومیتوز دارای امتیاز ۱۰۰ درصد تایید هستند بسیار نادرند، با توجه به اینکه یک فیلم باید برای هر منتقدی که آن را بررسی میکند جذابیت داشته باشد تا چنین امتیازی را دریافت کند. داشتن امتیاز ۱۰۰ درصد برای یک فیلم لزوماً تضمین نمی کند که آن بی نقص است، اما حداقل از نظر همه منتقدانی که آن را بررسی کرده اند، فیلم “خوب”ی بوده است. به این ترتیب، هر چه یک فیلم محبوب بوده و نقدهای وسیع تری دریافت کند باشد، امتیاز ۱۰۰ درصد آن در راتن تومیتوز ارزشمندتر می شود. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با ۷ فیلم رزمی آشنا کنیم که امتیاز کامل ۱۰۰ درصد تایید را در راتن تومیتوز دریافت کرده اند.
۷ فیلم رزمی با امتیاز ۱۰۰ درصد در راتن تومیتوز
۷- The Prodigal Son (۱۹۸۱)
۶- Zu: Warriors from the Magic Mountain (۱۹۸۳)
۵- SPL 2: A Time for Consequences (۲۰۱۵)
۴- Yes, Madam! (۱۹۸۵)
۳- Bad Black (۲۰۱۶)
۲- The Man from Nowhere (۲۰۱۰)
۱- The Monkey King 2 (۲۰۱۶)
۷- The Prodigal Son (۱۹۸۱)
سامو هونگ کام-بو یکی از بهترین و شناخته شده ترین بازیگران هنرهای رزمی در تمام دوران است، و او کارگردانی چند فیلم رزمی جذاب را نیز بر عهده داشته است. پسر سرکش یکی از این فیلم هاست و هونگ در اینجا علاوه بر کارگردانی، نقش یکی از شخصیت های مکمل را بازی می کند، اگرچه ستاره اصلی داستان یوئن بیائو است. او نقش مرد جوانی را بازی میکند که معتقد است مبارزی بسیار ماهرتر از آنچه فکر می کند است، اما در نهایت متوجه می شود که او مبارزاتش را به این دلیل می برده که پدرش به حریفانش رشوه می داده در برابر او ببازند، افشاگری که مسیر زندگی این شخصیت را تغییر می دهد.
ترکیبی از کمدی های فیزیکی در کنار سکانس های اکشن رزمی تاثیرگذار، پسر سرکش باکیفیت و در کل سرگرم کننده است. این فیلم برای شخصیت اصلی خود قوس داستانی خوبی دارد، و هنگامی که پای سکانس های مبارزه در میان باشد خیلی خوب عمل می کند، چیزی که به دلایل واضح، برای فیلم های رزمی بسیار اهمیت دارد.
۶- Zu: Warriors from the Magic Mountain (۱۹۸۳)
فیلم دیگری با بازی سامو هونگ کام-بو و یوئن بیائو (این بار سامو در آن نقش اصلی را دارد اما کارگردان نیست)، Zu: Warriors from the Magic Mountain یک فیلم رزمی خارق العاده دست کم گرفته شده است. اصلاً دقیق نیست که آن را یک فیلم کونگ فویی بنامیم، زیرا داستان این فیلم واقعی یا نمایش اکشن رزمی کاملاً واقع گرایانه نیست. سکانس های مبارزه فیلم هنوز هم تاثیرگذار و قابل توجه هستند اما باید با عجیب و غریب بودن آن ها خیلی مشکل نداشته باشید.
این بدان دلیل است که Zu: Warriors from the Magic Mountain به عنوان فیلمی درباره مردی شروع میشود که سعی میکند از یک درگیری دنیای واقعی فرار کند و در نهایت به نوعی قلمرو فانتزی وارد میشود. این دنیای جدیدی که او خود را در آن می یابد، درگیری های خاص خودش را دارد، بنابراین خشونت همه جا وجود دارد، واقعاً… اما نه به شکلی دلخراش یا افسرده کننده، زیرا زو: مبارزان کوهستان جادویی در کنار اینکه یک فیلم فانتزی/اکشن است، یک کمدی نیز هست. این فیلم در مدت زمان ۹۵ دقیقه ای خود چیزهای زیادی برای ارائه دارد و هر طرفدار هنرهای رزمی که به دنبال چیزی متفاوت است، گزینه خوبی خواهد بود.
۵- SPL 2: A Time for Consequences (۲۰۱۵)
SPL 2: A Time for Consequences (که گاهی اوقات با عنوان Kill Zone 2 شناخته می شود) اگرچه پرتنش ترین فیلم رزمی/اکشن منتشر شده در دهه گذشته یا بیشتر نیست، همچنان به اندازه کافی تاریک و بیرحمانه است. طرح داستان در اینجا نیز بسیار جاه طلبانه است، فیلمی که داستان پلیسی را روایت می کند که به دلیل درگیری با یک گانگستر ترسناک به اتهامات واهی زندانی می شود. او می خواهد فرار کند و انتقام بگیرد و در این راه با یک نگهبان زندان همکاری کند تا این کار را ممکن سازد. یک سری اتفاقات دیگر نیز در طول داستان رخ می دهد و به طور کلی در این فیلم رزمی شاهد اتفاقات بسیاری خواهید بود.
این فیلم تا جایی پیش می رود که بیم آن می رود بیش از حد بهم ریخته و شلوغ باشد، اما SPL 2: A Time for Consequences به طور کلی خوب پیش می رود..خب، دستکم به اندازه ای که آن را به یکی از معدود فیلم های گرانبهای رزمی با رتبه بندی عالی در راتن تومیتوز تبدیل کند. SPL: Kill Zone ساخته سال ۲۰۰۵ از نظر ظاهر و بازیگران آن کاملاً متفاوت است، اما در کنار دنباله ۲۰۱۵ آن ارزش تماشا دارد (که در بسیاری زمینه ها نسبت به فیلم اورجینال بهبود یافته است).
۴- Yes, Madam! (1985)
میشل یئو فیلمهای رزمی بهتری نسبت به بله، خانم! دارد، اما این یکی از اولین فیلمهای او و تنها فیلمی است که او در آن بازی کرده و امتیاز ۱۰۰ درصدی را در راتن تومیتوز دارد، پس آن را اینجا آورده ایم اگر چه فیلم های بهتری از این بازیگر رزمی کار وجود دارد. در این فیلم رزمی پلیسی، یئو در کنار سینتیا روثراک نقش دو پلیس زن – یئو از هنگ کنگ و روثراک از بریتانیا – را بازی می کنند که روی پرونده ای مرتبط با دزدیده شده یک میکروفیلم در ارتباط است، ماجرایی که با یک جنایتکار بزرگ و بیرحم در ارتباط است.
بله خانم! فیلمی با منطق قابل درک است و به همین خاطر رفتن به سراغ آن و تماشایش چندان چالش برانگیز نیست، حتی برای کسانی که با ژانر هنرهای رزمی آشنایی کاملی نداشته باشند. در کنار خط داستانی متمرکز بر جنایت و صحنههای اکشن فراوان، کمی طنز نیز دارد، اما از اینکه نکته نیز سود می برد که همه اش در مورد نبردهای تن به تن نیست، و تیراندازی و دیگر صحنههای اکشن «مدرنتر»ی نیز در این فیلم وجود دارد.
۳- Bad Black (۲۰۱۶)
برای تقلب آماده هستید؟ این یکتقلب بسیار شرورانه است، با توجه به اینکه تعداد کمی از فیلم های رزمی با رتبه بندی ۱۰۰ درصد در راتن تومیتوز وجود دارد. فیلم Bad Black یک فیلم رزمی معمولی نیست، و نقدهای رسمی زیادی نیز در راتن تومتیوز ندارد تا در مجموع امتیاز قابل اعتنا و معتبر ۱۰۰ درصد تایید را دریافت کند اما، تا این برهه از سال ۲۰۲۵، این فیلم تنها دو نقد دریافت کرده است. و هر دو نقد مثبت هستند و به همین خاطر این فیلم امتیاز ۱۰۰ درصد در راتن تومیتوز را دارد
این یکی از چندین فیلم واکالیوود (سینمای اوگاندا و فیلم های متعلق به یک استودیو فیلمسازی مستقر در پایتخت، کامپالا) است که برای هر کسی که دوست دارد کمدی آنارشیک همراه با صحنههای اکشن کمهزینه جذاب و با ارزش تولید پایین را دوست دارد، بگزینه جذابی خواهد بود. Bad Black آنقدر روایتی وحشی و بهم ریخته است که نمیتوان آن را به شکل مناسبی خلاصه کرد (برای شروع، پزشکان، میراثهای خانوادگی، گانگسترها و بچههایی در این فیلم هستند که مهارتهای رزمی فوقالعادهای دارند)، اما خلاصه کردن آن جذابیت تماشایش را نیز از بین میبرد. حتی اگر بیش از دو نقد کنونی در راتن تومیتوز دریافت کند، احتمال زیادی وجود دارد که این فیلم امتیاز ۱۰۰ درصدش را حفظ کند و این فیلم لیاقتش را دارد.
۲- The Man from Nowhere (۲۰۱۰)
مردی از ناکجاآباد نشان میدهد که ژانر گانگستری را میتوان با ژانر هنرهای رزمی به شکلی کاملاً مؤثر و موفق ادغام کرد، و داستانهای جنایی تاریک به اضافه بهعلاوه یک سری سکانسهای نبرد تن به تن میتوانند به خوبی با هم ترکیب شده و نتیجه خوبی داشته باشند. داستان در اینجا گرگ تنها/کارت برنده ای در قالب یک مامور ویژه سابق را دارد که درگیر یک سری مناسبات پیچیده با قاچاقچیان مواد مخدر می شود و وقتی با دختر جوانی که قربانی این درگیری هاست آشنا شده – و باید از او محافظت کند – با یک دوگانگی اخلاقی مواجه می شود.
این فیلم از لحاظ حجم سکانس های رزمی به اندازه برخی از فیلمهای ذکر شده در بالا سنگین نیست، اما مردی از ناکجاآباد هنوز واجد شرایط قرار گرفتن در ژانر زمی است، و احتمالاً جالبتر نیز هست زیرا سعی میکند کمی متفاوت باشد. این فیلم بسیار شیک و باکیفیت است، علاوه بر اینکه سرگرم کننده و حتی در مواقع لزوم نسبتاً احساسی است، فیلمی که ژانرهای جنایی، اکشن، هیجان انگیز و درام را با کارآیی بی رحمانه ای ترکیب می کند.
۱- The Monkey King 2 (۲۰۱۶)
خب، این یک فیلم رزمی بی نقص یا هر چیز دیگری نزدیک به این تعبیر نیست، اما The Monkey King 2 امتیاز کامل را در راتن تومیتوز دارد. شاید منصفانه باشد که حداقل بگوییم که این فیلم بهعنوان یک دنباله موفق عمل میکند و از نظر نقدهای منتقدان عملکردی بهتر نسبت به فیلم اول میمون شاه که در سال ۲۰۱۴ اکران شد، داشته است. همچنین شاید برای بینندگان این فیلم غافلگیر کننده نباشد که میمون شاه ۲ فاصله زیادی با یک فیلم کونگ فویی منسجم و آشنا دارد و به جای آن بیشتر یک فیلم فانتزی/اکشن است.
داستان در اینجا در مورد میمون شاه است که با یک راهب متحد می شود، زیرا هر دو سعی می کنند نوشته ای مقدس را پیدا کنند و در طول مسیر، درگیری های اجتناب ناپذیری با نیروهای شیطانی که توسط یک شیطان کنترل می شوند وجود دارد. این فیلم چیزی نیست که در مقیاس بینالمللی محبوبیت پیدا کرده باشد، اما The Monkey King 2 در چین بسیار موفق بود و شاید از انتشار در اولین روز سال نو چینی در سال ۲۰۱۶ که بر اساس طالع بینی چینی سال میمون بود، سود برده باشد.