مطالعه تاریخ ادبیات کودکان برای داستان ها و شاعران ضروری است
در ابتدای جلسه ، نویسنده و شاعر پیشگام مصطفی رحماندوست ، که قبلاً چندین کتاب ترجمه و تدوین در مورد ادبیات و داستان پردازی کودکان منتشر کرده بود ، ابراز امیدواری کرد که مجموعه جدید خود را در مورد موضوع شعر کودکی.
دکتر محمد تنگی صالبی ، رئیس پیشین دانشگاه علوم و فناوری و همکار و مدیر موسسه تحقیقات رحمان ، از مطالعات متعددی در مورد انستیتوی کودکان صحبت کرد و ابراز پشیمانی کرد که پروژه “موسسه ملی کودکان” “” پروژه “در دهه 1990 ارائه شد.
کاظم آخاوان ، برخلاف این عقیده که انتقاد از ادبیات کودکان و مباحث نظری پایه و اساس رشد انتقاد کودکان خواهد بود.
مسلمان قاسمی همچنین تحقیقات جدید خود را در مورد روایت داستان ها و تفاوت های وی با هنر تئاتر اعلام کرد.
نویسندگان و محققان دیگر مانند محمود بارابادی ، مهراد فاردیار ، فرهادی و رحیم روحانی نیز در مورد این موضوع گزارش دادند.
در بخش دوم این جلسه ، جلد دوم کتاب “قرائت های نوبیان ایران” توسط سید علی کاشفی خانساری مورد بررسی قرار گرفت. این کتاب به مقالات مطبوعاتی در مورد ادبیات کودکان و نوجوانان ایرانی بین 1 تا 2 سال می پردازد.
کاشفی خانسی گفت که اولین کتاب من ، که در سال 2 منتشر شد ، یک لیست مطبوعات کودک بود و ماهیت تاریخی داشت و از آن زمان من نگرانی مداوم در مورد تاریخ ادبیات کودکان داشته ام. وی از پراکندگی تاریخ نگاری خود پشیمان شد و گفت که طی این سه دهه من به تاریخ مطبوعات کودکان ، ادبیات کودکان ، تاریخ ادبیات کودکان و تاریخ تعاملات اجتماعی فرزندان ادبیات کودکان و در دو مورد آخر نزدیک شده ام. سالها سعی کردم تاریخ ادبیات کودکان و در دو سال گذشته را تدوین کنم.
وی سطح تاریخی این کتاب مهم را در نظر گرفت و تحولات ادبیات کودکان را بین سنین 1 تا 2 سال در نظر گرفت.
AASH ابوترابی حمدانی توجه مخاطبان را به سؤالی در مورد عمل و رویارویی بین ژانرها در ادبیات کودکان جلب کرد و بر توجه انواع ادبی قبل از مدرن تأکید کرد.
مسعود کوهستان ناجاد ، مورخ ، همچنین اظهار داشت که این کتاب و مطبوعات تنها ابزاری برای مطالعه داستان هستند و بدون تسلط بر منبع و طبقه بندی انواع منابع و ارزیابی اعتبار و تعصب آنها به دنبال آنها می گردند.
شاعر و منتقدین و منتقدین به مقاله های ساده و خوب خوانده شده برای این کتاب اشاره کردند و معتقدند که مطالعه تاریخ ادبیات کودکان برای شاعران و راویان ادبیات کودکان و نوجوانان ضروری است. به گفته وی ، این کتاب نشان می دهد که تأکید منتقدین در ایده کار با گذشت زمان کاهش یافته است.
در پایان جلسه ، یاشار هدی گفت که این عصاره می تواند بنیادهای معرفت شناختی آن زمان را نشان دهد و در تفسیر مدرن یا باستانی ادبیات کودکان استفاده کند. وی اظهار داشت که هر منتقد منتقدان فعال آن دوره تاریخی به طور مستقل انجام می شود.
سایر نویسندگان و روزنامه نگاران حاضر در این نشست عبارتند از: مجید رستا ، لیلا رستگار ، ناصر الدین غزیزاد ، محمد علی مانسوری ، محمد طیب و مهدی ابراهیمی لیز.
انجمن نویسندگان کودکان و نوجوانان یک سازمان غیر دولتی و یک جامعه مدنی است که در سال 4 فعال بوده است.
۵۷۵۷