نمایشگاهی برای “مونه” که مشهور نیست
امپرسیونیسم همواره مورد علاقه طرفداران بوده است ، و هنگامی که جنبش فرانسه در سال گذشته صدمین سالگرد خود را جشن گرفت ، موزه های سراسر جهان با نمایشگاه های پی در پی جشن گرفتند. منظره ای که با ضربه آزاد برس مونه کلود ، بنیانگذار برجسته جنبش ، در همه جا دیده می شد. اما آثار هنری بخش عمده ای از مونه را نمی دیدند.
به گفته ایسنا ، در حقیقت ، مونه ، بلانش هوسچد-مونت ، هرگز نمایشگاه جداگانه ای در ایالات متحده نداشته است (اگرچه وی چندین نمایشگاه در زادگاهش فرانسه داشت). فقط یک موسسه عمومی آمریکا ، موزه هنر کلمبوس در اوهایو ، آثار خود را به نمایش گذاشته است ، و موزه های فرانسه که از نقاشی های چشم انداز آنها پشتیبانی می کنند ، بیشتر موجود است. البته تا به امروز. با افتتاح نمایشگاه نمایشگاه مونستی بلانش در موزه هنر اسکانازی دانشگاه ایندیانا در 7 فوریه ، این نمایشگاه و کاتالوگ اولین نمایشگاه منحصر به فرد در آن در ایالات متحده خواهد بود.
ژان پیر هوشده ، برادر کوچکتر بلانش هوشده ، در مقدمه نمایشگاهی از آثار خود در سال 6 در چارلز به گالری ها. اسلوتکین در نیویورک این سؤال را مطرح کرد: “چرا استعداد بلانش ، که مدتی شک شده است ، هنوز نادیده گرفته می شود؟”
سپس پاسخ داد: “پاسخ این سؤالات آسان است: الف) زیرا هوش بلانش هرگز كوچكترین جاه طلبی را نداشت ؛ (ب) زیرا دوست دختر كلود مونه دقیقاً به همین دلیل بود كه او از حمایت خود یا نام بزرگی كه متعلق به او بود حمایت كرد. “زیرا او فقط به خاطر لذت شخصی خود نقاشی می کرد.”
“خردمند-مونا” در طول زندگی حدود 3 اثر را نقاشی کرده است. با این حال ، رابطه او با مونت زندگی او را تعریف کرد و هنوز هم کار خود را سایه زد. وقتی نقاشی های آنها شبیه کار مونت است ، همه چیز پیچیده تر می شود.
هالی پیرس ، معاون مدیر گروه هنر اروپا موزه علوم و برگزاری نمایشگاه می گوید: “در نگاه اول ، کار او بسیار شبیه به نقاشی های مونه است.” “اما وقتی اثرات قابل ملاحظه ای را مشاهده می کنید ، می توانید تفاوت ها را مشخص کنید.”
“هوش” بخش اعظم آموزش مونه خود را آموخت ، اما استقلال جزئی خود را نیز توسعه داد. او نقاشی هایی را در یک مجموعه ایجاد کرد ، به عنوان مثال ، یک موضوع واحد را از زوایای مختلف نقاشی کرد. این با روش “مونه” متفاوت بود ، که یک سری موضوع را در ساعات مختلف روز نقاشی می کرد.
هنگامی که این دو هنرمند با هم بودند و سه پایه خود را جمع کردند و یک موضوع مشترک را نقاشی کردند ، سرانجام نقاشی ها تفاوت هایی داشتند. پیرس توضیح داد: “او واقعاً سعی در نقاشی داشت.”
ترکیبات “هوشمند” عموماً برنامه ریزی و متعادل تر بودند ، در حالی که مونه بیشتر به احساس آب و هوا و یک لحظه گذرا توجه می کرد.
آثار او نه تنها با نقاشی های مونه متفاوت بود ، بلکه به نظر می رسید که با همتایان زن خود مانند مری کشات و برت موریسو متفاوت است.
“هوش” تقریباً کاملاً یک نقاش منظره بود که در خارج از منزل کار می کرد.
“حتی تعجب آورتر این است که او این نقاشی های بلندپروازانه در فضای باز را ایجاد کرده است ، زیرا به طور کلی در بین هنرمندان زن ، به ویژه در اواخر قرن نوزدهم ، رایج تر است زیرا آنها با مضامین داخلی نسبت به خانه سروکار دارند.”
“Hooshedeh-Monun” در سال 9 نقاشی مناظر در فضای باز را آغاز کرد و خانواده بلانش سال بعد به جوریوری نقل مکان کردند و در پیاده روی روستایی و نقاشی در فضای باز به مونه پیوستند.
داستان اولین جلسه بلانش و کلود مونه و روابط آن خود داستانی طولانی و پر پیچ و خم است.
در دوران کودکی ، بلانش بین مجموعه هنرهای مدرن پدرش ، ارنست هوشده ، رشد کرد. در سن شش سالگی ، پدرش از کلود مونه خواسته است که در تابستان چندین نقاشی برای اتاق نشیمن خود نقاشی کند.
چند سال بعد ، هنگامی که ارنست هوشده دچار مشکلات مالی شد و مجبور شد مجموعه هنری و پادشاهی را بفروشد ، مونه خانواده خود را به خانه خود در ویتوئیل دعوت کرد تا با او ، همسرش (کامی مونت) و دو فرزندش باشد. این تصمیم منجر به دو خانواده فرانسوی ، از جمله چهار بزرگسال و هشت فرزند شد.
در سال 9 ، کامی ، همسر کلود مونه ، درگذشت. در عین حال ، رابطه بین ارنست هوشده و همسرش (آلیس) تاریک شد و ارنست به طور جداگانه از خانواده اش زندگی می کرد.
چند سال بعد ، کلود مونه و آلیس هوشده پس از مرگ ارنست ازدواج کردند. پس از این ازدواج ، در نظر گرفته شد كه بلانش تا زمان ازدواج با ژان مونت (پسر ارشد كلود مونه) در بلانش ، نیمی از كلود مونه بوده است. با این ازدواج ، مونت ناپدری شد و پدر پدرش!
از هشت فرزند این خانواده پیچیده ، فقط بلانش به هنر علاقه مند بود.
در سالهای آخر زندگی مونت ، بلانش از او مراقبت کرد ، از او حمایت کرد تا مجموعه معروف آبی لیریوس خود را تکمیل کند و پس از مرگ مونت ، او خانه Giorny را برای زنده ماندن از میراث هنری خود حفظ کرد.
امروزه ، بازدید کنندگان برای بازدید از خانه و باغهای مونه مدیون “اطلاعات کسب درآمد” هستند.
یک سال پس از مرگ مونت ، بلانش اولین نمایشگاه انفرادی خود را در ماه نوامبر در گالری برنهایم-جون برگزار کرد. نمایشگاه دوم در سال 8 برگزار شد و به نمایشگاه آثار خود در سالن بومی و سالن ورنون ادامه داد. در حالی که منتقدین بیشتر به کار خود علاقه داشتند.
شهر ورنون ، در نزدیکی Giorny ، همچنان به حفظ میراث بلانش ادامه داده است.
خانواده بلانش آثار خود را به چندین موزه فرانسه اهدا کردند. موزه موسیقی ورنون بزرگترین مجموعه عمومی از کار خود را از جمله هشت نقاشی و کیک دارد.
در پنجمین سالگرد امپرسیونیسم سال گذشته ، این موزه نام خود را به موزه موزه بلانش تغییر داد تا به این هنرمند منطقه ادای احترام کند.
هالی پیرس ، مدیر نمایشگاه جدید ، هالی پیرس می گوید: “هنوز بسیاری از آثار پیام رسان اطلاعات وجود دارد که کشف نشده است.”
در موزه موزه هنر ، مجموعه ای از آثار وی برای اولین بار در یک فرصت نادر به نمایش گذاشته می شود.
نمایشگاه “Blanche-Light-in-Light” از 1 فوریه تا 6 ژوئن برگزار می شود.
۲۴۴۵۷