آیا آنها انفجار بندر عباس د پلاسکو و متروپول را تجربه کردند؟
حمید شوکری خانقاه در مصاحبه ای با ایسنا در مورد عملکرد رسانه ها در خبر انفجار بندر شهید رجائی ، در پاسخ به تجربه بحران گذشته مانند Plasco ، Metropol و غیره ، رسانه های ما چقدر می توانند تصادف جدیدی را در این حادثه جدید فراهم کنند؟ وی گفت: “ما طبق معمول به بحران بازگشتیم و متوقف شدیم.” ما هنوز هیچ سیستم منسجم برای درمان بحران های رسانه ای نداریم.
وی گفت: “ما اولین راوی نیستیم و رسانه ها ، به ویژه شبکه های اجتماعی ، هنوز اولین خبر هستند.” حتی صدای ما متأسفانه اغلب عقب است.
آنچه در ادامه میخوانید
Toggle
وقتی چیزی نمی نویسیم که دیگران برای ما می نویسند
وی در مورد عملکرد آژانس های خبری گفت: “ما نمی دانیم چه اتفاقی برای آژانس های خبری افتاده است.” دوم برای آژانس های خبری مهم بود و اولین خبر این بود که بگوییم این روایت اولین خبر بود ، اما اکنون آژانس های خبری ما پشت روز هستند و از رسانه ها و رسانه ها بازنشسته شدند. بنابراین ، آنها در واقع از آن روایت اول غافل می شوند ، و وقتی چیزی نمی نویسیم که دیگران ما را بنویسند. به خصوص دشمنان ما ، به ویژه آژانس های خبری خارجی ما ، به ویژه رسانه های دیگر که دائماً مشکلات را تشویق می کنند.
ما از بحران های گذشته آموخته ایم
وی گفت: “با وجود بحران هایی که قبلاً داشته ایم ، ما روند رو به جلو در اخبار بحران را تجربه نمی کنیم.” مدیریت مقر بحران ما از بحران های فوق آموخته است. از آنجا که مشاوران صالح ، کارآمد ، توانمند یا رسانه ای ، ارتباطات و روابط عمومی جمع نشده اند. در حقیقت ، ابعاد حمایت از امنیت دفتر مرکزی مدیریت بحران از رسانه ها و افکار عمومی قوی تر است و این خطرناک است. زیرا در بحث جنگ رسانه ای ، بعد امنیت ما باید توسط کارشناسان رسانه و ارتباطات تعریف شود.
وسایل ما در عنصر روایت ضعیف است
وی با اشاره به اینکه وسایل ما در عنصر روایت ضعیف است ، گفت: “اگر رسانه ها دقیق ، دقت و سرعت دارند ، ما در بحث سرعت کاهش یافته ایم ، و سپس ما مجبور شدیم قدرت تجزیه و تحلیل را افزایش دهیم.”
استاد ارتباطات همچنین در مورد عملکرد رسانه ها برای دستیابی به موقعیت روایت اول گفت: اخبار دروغین بلافاصله وارد می شود و خبرهایی وجود دارد که رد نمی شوند یا تأیید می شوند. در حالی که آژانس های خبری رسمی و خبرنگاران ما باید تاریخ و تاریخ را عمیق تر کنند. در گذشته ، هنگامی که بحران در جایی در کشور وجود داشت ، آژانس های خبری بلافاصله خبرنگار خود را ارسال کردند. چه تعداد از این آژانس های خبری اکنون خبرنگاران را ارسال کرده اند. غالباً ، از دور ، مانند خبرنگاران که در آب می نشینند ، لنگر انداخته و از زاویه خودشان هستند. با این حال ، اگر این خبر گزارش شود ، رسانه ها باید به سرعت عمل کنند و وظیفه اخبار را روشن کنند. ما اینها را نداریم و مردم گیج می شوند. ما رسانه ای در زمینه تحقیق ، رسمی ، معتبر ، معتبر و دیگری نداریم که حرف اول و آخر را بیان می کند.
تمبر “دروغ” در اخبار دروغین
وی در پاسخ به آنچه باید برای مواجهه با اخبار دروغین انجام شود ، گفت: “اخبار دروغین ، محکم و شجاع باید چاپ شود اما با مهر و موم” دروغین “؛ یعنی همه رسانه ها باید یک آرم” کاذب “داشته باشند و همان خبر دروغین را با آن آرم بازتولید کرده و دادگاه را توضیح دهند.
در پایان ، شوکی خان در مورد راه های افزایش سرعت رسانه های رسمی در بحران گفت: “رسانه ها ابتدا باید یک تیم و یک گروه کاری را برای اجرای بحران تشکیل دهند.” اگر به معنای رسمی ما این اقتدار را پیدا کند ، صدای آمریکا از آنها پیروی می کند ، و دفتر مرکزی این بحران ادامه خواهد یافت و از خدمات آنها استفاده می کند. اما اگر رسانه ها منتظر دولت بحران و دفتر مرکزی بحران باشند تا با رسانه ها ملاقات کنند ، این اتفاق نخواهد افتاد. رسانه ها باید یک کارگروه را تشکیل دهند ، از چندین متخصص ، از جمله کارشناسان ارتباطات دعوت کنند ، و از آنجا که آنها نه تنها رسانه ها هستند ، بلکه دارای یک جنبه امنیتی نیز هستند ، دارای یک ارتباط ، چشم انداز سیاسی ، چندین متخصص است ، و این دفتر مرکزی بحران خود یک خبرنامه رسمی است و به سرعت در بحران های مختلف آن گزارش می دهد.
۲۴۴۵۷