جوک‌

ال ۹۰ ایرانی آماده عرضه شد

سایت سرگرمی روز :

فروردین ۱۴۰۲ بود که پارس خودرو برای اولین بار از نمونه اولیه ال ۹۰ ایرانی با کد پروژه P90 پرده برداشت و پس از آن اواخر شهریور سال جاری بود که این شرکت رسما از نمونه نهایی سدان جدید خود پرده برداشت و اعلام شد این خودرو به زودی به بازار می آید.

چند روز قبل بود که تصاویر از تولید آزمایشی این محصول منتشر شد و حالا ویدیو ضبط شده توسط آخرین خودرو نشان می دهد این خودرو تست های نهایی را پشت سر می گذارد و به زودی وارد بازار خواهد شد. پارس خودرو به دنبال جذب تقاضای بالا برای ال ۹۰ ایرانی است اما نباید فراموش کنیم که تمام مزیت ال۹۰ یا همان تندر ۹۰ نسبت به رقبا موتور و گیربکس کم استهلاک آن بود و حالا در نسخه جدید خبری از آن موتور و گیربکس رنو نیست.

پس این را در نظر داشته باشید که ال ۹۰ ایرانی ازنظر فنی ربطی به رنو L90 پیدا نمی کند و خودرویی کاملا جدید بر اساس پیشرانه PSA است و نه رنو. در ادامه نگاهی به مشخصات سدان ال ۹۰ ایرانی خواهیم داشت.

این خودرو مجز به یک پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی، چهار سیلندر و ۱۶ سوپاپ با نام ME16 است که به لحاظ ساختاری شباهت بسیاری به موتور TU5 داشته و می تواند نهایتا ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور تولید کند. نیروی تولید شده در پارس خودرو P90 به وسیله جعبه دنده ۵ سرعته دستی و یا ۶ سرعته AT به چرخ های جلو منتقل خواهد شد.

از جمله امکانات این خودرو می توان به؛ ۲ کیسه هوا برای سرنشینان جلو،  فرمان دی کات، کلید های کنترلی روی فرمان، سیستم پایش فشار باد تایرها (TPMS)، رینگ ۱۵ اینچی آلومینیومی، سیستم تهویه الکتریکی دستی، شیشه دودی عقب، تریم داخلی دو رنگ، تنظیم برقی آینه ها، سنسور پارک عقب، دوربین دنده عقب، سنسور نور، سنسور باران و صفحه نمایش ۷ اینچی مالتی مدیا، چراغ روشنایی روز، سیستم کنترل پایداری، فرمان کمکی برقی و… اشاره کرد.

ال ۹۰ ایرانی از یک موتورچهار سیلندر، ۱۶ سوپاپ، ۱.۶ لیتری بهره می برد که این موتور توسط مگا موتور تولید شده و ME16 نام دارد . پیشرانه استفاده شده در این خودرو به لحاظ ساختاری شباهت های زیادی با موتور TU5 دارد که می تواند نهایتا ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور تولید کرده و از طریق جعبه دنده ۵ سرعته دنده دستی به چرخ های جلو منتقل کند.

در بخش جلو پارس تندر P90 طراحی به مراتب به روزتر و جذاب تری را نسبت به ال ۹۰ های قدیم شاهد هستیم و می توان گفت که در این قسمت ارتقا خوبی را شاهد هستیم. از طرفی طراحی چراغ های عقب نیز تغییر کرده و چهره مناسب تری را به این خودرو داده است.

 طراحی کلی و دیزاین داخل کابین پارس تندر P90 بسیار شبیه به تندر پلاسی است که چند سال گذشته توسط پارس خودرو تولید می شد و به جز تغییرات اندک در بخش غربیلک فرمان و اضافه شدن سیستم مالتی مدیا و همچنین تغییراتی در بخش پنل سیستم تهویه و پشت آمپر، شاهد تغییرات چشم گیر دیگری نیستیم.

این خودرو در حال حاضر به امکاناتی نظیر؛ ۲ کیسه هوا برای سرنشینان جلو،  فرمان Dکات، کنترل صوتی از روی فرمان، سیستم پایش فشار باد تایرها (TPMS)، رینگ ۱۵ اینچی آلومینیومی، سیستم تهویه الکتریکی دستی، شیشه دودی عقب، تریم داخلی دو رنگ، تنظیم برقی آینه ها، سنسور و دوربین دنده عقب، سنسور نور، سنسور باران و صفحه نمایش ۷ اینچی مالتی مدیا، چراغ روشنایی روز و… مجهز است.

 

منبع خبر

مطالب مشابه را ببینید!