جوک‌

جشنواره هنرهای تجسمی فجر غیر رقابتی/ آکادمی جشنواره فجر/ تصویری فجر است

کنفرانس مطبوعاتی هفدهم جشنواره هنرهای تجسمی فجر امروز در موزه هنر معاصر تهران برگزار شد.

در ابتدای جلسه ، بحرام کالنیا در سخنرانی گفت: “این جشنواره با یک شکل ساختاری و عملی و نوع تفکر با تفاوت های واضح با دوره های قبلی دارد ، که باعث می شود تأیید کنیم که ما کار جدیدی انجام داده ایم “این تغییر به دلیل جنبه جدیدی است که در جامعه شکل گرفته است اما چشم انداز جشنواره های قبلی را انکار نمی کند. در دوره قبل ، دوستان بسیار سخت کار کردند ، اما این در دوره عینی تغییر کرده است.

آنچه در ادامه می‌خوانید

Toggle

رقابت و پیروزی متعلق به سیستم های نظامی است

وی ادامه داد: “با نظر شورای سیاست ، اولین ایده تغییر جشنواره برای تمرکز بر جنبه و مکان خاص بود.” با توجه به شرایط اجتماعی فعلی و پیشینه جمعیت کشور ، ما جوانان را در نظر گرفته ایم. زیرا سرنوشت کشور در دست جوانان است و باید حضور داشته باشد. این منجر به تولید محتوای تماس شد و ایده جایزه را از بین می برد! مسئله مبارزه و رقابت برای پیروزی معمولاً یک سیستم نظامی است و به عنوان مثال ایده خوبی در بین ورزشکاران است. این هنرمند نمی تواند با دیگری بجنگد ، که به عنوان مثال در صنعت هنری که قصد فروش آن را دارد ، خرید و فروش معقول است. اما در این مورد از صلح ، ما می خواهیم یک تصادف را ارتقا دهیم.

کالنیا گفت: “این جشنواره مثلث فرضی مردم ، هنرمندان و مدیران را به تدوین سیاست ها و سیستم های برنامه ریزی اجرایی که باید در کنار هم باشند ، تجسم کرده است.” ما باید در میان مردم برویم و به مهربانی احتیاج داریم. ما باید این جشن را برای مردم بگیریم. بنابراین ما افق و چشم انداز را دیدیم تا بتوانیم جشن بین مردم را جشن بگیریم و معنای اجتماعی مردمی را توسعه دهیم. ما سعی می کنیم جوانان ، تجربی و تلاش برای اجرای خلاقیت های جدید در این جشنواره را پیاده سازی کنیم. این ایده باعث می شود مفاهیم هنر باشکوه در جشنواره کمتر باشد ، اما این ضعف جشنواره نیست. از آنجا که ما در حال تلاش برای ارائه و افزایش استعدادهای جوان و برجسته هستیم و فرصتی برای حمایت و تحقق رویاهای خود فراهم می کنیم. در این جشنواره ایده ها و نظرات پشتیبانی و پشتیبانی را دریافت خواهیم کرد. در حقیقت ، ما یک جشن پر از عدالت ، فداکاری و مهربانی خواهیم داشت.

وی گفت: “من احساس می کنم که بیش از 5 سال است که معلم بوده ام و در پایان ترم ، همه می خواستند گلزنی کنند ، گویی که این امتیاز کافی است.” من از این روند خسته شده ام و فکر می کردم بهتر است اقدامات دیگری را برای ارزیابی در نظر بگیرم. با این حال ، مسابقات در ایران به نظر می رسد که آنها می خواهند یکدیگر را برای پیروزی بشکنند. این یک محدودیت زمانی نبود ، بلکه فشار بر گردن ما بود. ما در کمترین زمان ممکن رکوردی ایجاد کردیم.

ما آکادمی جشنواره FJR را تشکیل می دهیم

وی ادامه داد: تاکنون این جشنواره کار شخصی و زندگی من را تجزیه کرده است. من حق دارم در مورد حقوق خودم صحبت کنم ، اما با این رویداد فهمیدم که ما این فرصت را داریم که متفاوت فکر کنیم و در مورد خواسته های آنها به عنوان نمایندگان مردم صحبت کنیم. وقتی در مورد استعداد صحبت می کنیم ؛ یعنی زمینه در دسترس است. فارغ التحصیلان و دانشجویان به جامعه آزاد می شوند ، اما این جشنواره می تواند به آنها کمک کند. اکنون امیدوارم که بتوانیم برای اولین بار آکادمی جشنواره FAJR را تشکیل دهیم. این یک مسئولیت بزرگ است ، اما در صورت امکان ، آکادمی بیدار خواهد بود و استعدادهای جوان را رعایت می کند.

جشنواره بصری فاجر خالی است

دبیر این جشنواره در بخش دیگری از اظهارات خود اعلام کرد: جشنواره بصری فاجر فاقد بخش های دیگر است. روز اول گفتم که مسئولیت سازمان ها و انجمن ها را در کنار جشنواره می پذیرم. زیرا من فکر می کنم آنها از مشکلات جشنواره آگاه هستند. در ابتدا ، فهمیدم که این یک ضرر برای جشنواره بصری است و در سالهای اخیر نظر دولت شکل گرفته است. از آنجا که آنها فکر نمی کردند که با حضور هنرمندان برجسته در جشنواره FAJR ، جریان اقتصادی می تواند شکل بگیرد. در این دوره سعی می کنیم راه حلی پیدا کنیم.

وی افزود: “طبیعی است که قدرت ما محدود است و برخی پذیرفته اند ، یک گروه معترض برای من و یک گروه رد شده. در اینجا فرصتی برای گفتگو است و همه حق دارند اعتراض خود را بیان کنند. جشنواره بصری فاجر مانند یک است کودک ناخواسته و در بین هنرمندان نیست.

ما در تلاش هستیم تا به جشنواره و نجیب نگاه کنیم

کالنیا همچنین گفت: “ما با ارزیابی انسان قضاوت نمی کنیم.” همه عزیزان شرکت کننده در FAJR دارای همان حقوق هستند. همه ما معلم هستیم و سعی می کنیم از نظر کیفیت به کار نگاه کنیم ، نه به این معنی که چه کسی برتر است. در این دوره ، ما سعی می کنیم به دیوارهایی برویم که کیفیت لازم را دارند. ما با همان معیارهای دوره فکر می کنیم و معیارهای جدید را پیش بینی نمی کنیم. ما سعی می کنیم به جشنواره نگاه کنیم. ما در تلاش نیستیم که هنرمندان بسازیم. من به عدالت و افتخار برابر اعتقاد دارم. دوستان بر چه مبنایی دوره قبلی را انتخاب کردند؟ آنها هیچ پروتکل دقیقی برای اندازه گیری و متوسل به دانش و توانایی افراد نداشتند. کار هنری یک کار آزمایشگاهی برای ارزیابی مقیاس نیست.

بودجه ایده آل ما 2 میلیارد است

پس از این جلسه ، جعفر Vohedi (دبیر اجرایی جشنواره) در سخنرانی برگزار شد: یکی از نگرانی های اصلی ما مکان جشنواره است و اساساً این پول مشکل دوم بود. ما تحت نظارت وزارت فرهنگ گالری نداریم و مشکلی پیش می آید. این یک مشکل برای ما هر سال است و باعث می شود زمان ما کسر و گران شود. امسال نیز برای ما یک چالش بوده است و مشاوره هایی در مورد تبلیغات و فداکاری مکان ها برای زیبایی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: ما 2 میلیارد بودجه و حداکثر 5 ٪ داشتیم ، اما جهت گیری ما بیشتر است و تا زمان دستیابی به آن نمی توانیم تمام کارها را انجام دهیم. بودجه ایده آل ما برای جشنواره 2 تا 5 میلیارد دلار است.

زنگ “سرزمین من” در شیراز بازی خواهد شد

امیر راد (دبیر هنری جشنواره) همچنین در بخش دیگری از این نشست اعلام کرد: با توجه به توجه ویژه به گسترش و ملیت جشنواره بل ، آغاز این جشنواره یکشنبه در شیراز برگزار می شود. پس از آن ، ما افتتاح رسمی جشنواره را در مجتمع فرهنگی درخت طلایی ، که یک متصدی است ، خواهیم داشت. در تاریخ 7 فوریه ، در بخش مرکز فرهنگی نیاواران از یادداشت های دوربین که عکسهای انقلاب ایران است نیز باز خواهد شد.

وی ادامه داد: 3 مارس همچنین در موزه گرافیک جشنواره افتتاح خواهد شد که شامل مجموعه ای از پوسترها در مورد موضوع این جشن است. ما مراسم اختتامیه جشنواره را در موزه موزه نجستان و 5 مارس برگزار خواهیم کرد.

سرانجام ، پوستر هفدهمین جشنواره بصری فاجر ارائه شد.

۵۷۵۷

منبع خبر

مطالب مشابه را ببینید!