جوک‌

جوایز ویژه بیست و دومین جشنواره «کتاب و رسانه» اعلام شد

به گزارش روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، جشنواره «کتاب و رسانه» هر ساله با هدف ایجاد پیوند عمیق‌تر و پویاتر بین دو رکن حیاتی فرهنگ و شعور، یعنی ، کتاب و رسانه این جشنواره با تلاش برای تقویت نقش رسانه ها در ترویج کتاب و کتابخوانی، بستری را فراهم می کند که بهترین و خلاق ترین آثار رسانه ای در حوزه کتاب مورد ارزیابی و قدردانی قرار گیرند.

بیست و دومین دوره این جشنواره در سی و دومین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با انتشار فراخوانی آغاز شد که بر اساس آن و اخبار تکمیلی، اصحاب رسانه تا بیستم آذرماه (1403) فرصت دارند آثار خود را ارائه کنند. منتشر شده در بازه زمانی 1 اکتبر 1402 تا 31 شهریور 1403 از طریق مدیریت رسمی جشنواره در resane.ketab.ir.

اما این دوره از جشنواره، شناخت بازیگران برجسته و خلاق عرصه کتاب و رسانه را نیز در دستور کار خود دارد و پنج جایزه ویژه در حوزه های زیر در نظر گرفته است:

جایزه ویراستار فعال در استفاده از بسترهای رسانه ای: این جایزه به ویراستاری تعلق می گیرد که از بسترهای رسانه ای جدید مانند وب سایت ها و شبکه های اجتماعی برای ارائه و تبلیغ کتاب استفاده بهینه کرده باشد.

جایزه شخصیت رسانه ای: به منظور فرهنگ سازی برای فعالیت رسانه ای در حوزه کتاب و کتابخوانی، این جایزه به یک شخصیت رسانه ای تعلق می گیرد. می توان در این زمینه فعالیت چشمگیر و تاثیرگذاری داشت.

جایزه رسانه حامی کتاب: این جایزه به رسانه ای تعلق می گیرد که در محتوای خود به موضوع کتاب توجه ویژه ای داشته و نقش مهمی در ترویج فرهنگ کتابخوانی داشته است.

جایزه بهترین ویترین – رسانه کتابفروشی: این جایزه به کتابفروشی تعلق می گیرد که با نگاه خلاقانه به ویترین فیزیکی یا مجازی خود به عنوان یک رسانه، توانسته است کتاب های خود را به طور موثر ارائه کند.

جایزه آثار برگزیده از نگاه اهالی صنعت نشر: این جایزه به آثار برجسته رسانه ای که در طول جشنواره به انتخاب افراد صنعت نشر (خالقان، ویراستاران و کتابفروشان) منتشر شده اند، تعلق می گیرد.

این جوایز با هدف قدردانی از زحمات دست اندرکاران صنعت کتاب و رسانه و تشویق آنان به ادامه فعالیت های خلاقانه و نوآورانه در مراسم اختتامیه جشنواره اهدا می شود.

5757

منبع خبر

مطالب مشابه را ببینید!