حضور ماشین در فجر چگونه بود؟
گوش دادن به نام انیمیشن ها سالها در این جشنواره طبیعی بوده است. اگر آنها به طور همزمان حضور نداشته باشند ، از رسانه ها و منتقدین در مورد وزیر انتخاب و جشنواره سؤال خواهید کرد. امسال اما حضور انیمیشن ها به رسمیت شناخته شده است که یک بخش جداگانه برای نمایش و حضور در جشنواره اختصاص یافته است.
به گفته ایرنا ، درست است که بخش انیمیشن از سال 3 به جشنواره اضافه شده است ، اما این جشنواره قبل از آن انیمیشن ها را برگزار می کرد. انیمیشن هایی که گاهی اوقات با هزینه شخصی تهیه می شدند اما بعد از جشنواره رونق نمی گرفتند. راه اندازی انیمیشن ها برای چندین سال سازماندهی شده است و توسط موسسات مربوطه و تجهیزات تبلیغاتی پشتیبانی می شود.
این اولین بار در سال بود که جمشید و خورشید با 2 میلیون تومان تولید می شدند. محصول کامل بخش خصوصی مجاز به راه اندازی تا پنج سال پس از FAJR نبود. پس از آن ، 28 جشنواره “راز دشت تاران” را برگزار کرد. اولین فیلم انیمیشن ایرانی با بازی با بازی با بازی Alidousti ، می گوید شفیعی جم و ارژانگ امیررفازلی به همراه چند بازیگر نوجوان.
وقتی مهران مودی و هدیه تهانی از “تهران 2” آگاه بودند!
“تهران 2” اولین حضور جدی انیمیشن ها در فجر بود که به کارگردانی بهرام آزیمی به کارگردانی بود. انیمیشن که فجر توسط CD ارائه شده است تا نورووز به صورت عمومی راه اندازی نشده است. علی سرتیپی یک توزیع کننده “تهران 2” بود و به نظر می رسید که راه اندازی این کار برجسته را به تعویق می اندازد. اولین اثر انیمیشن ایرانی ، که شخصیت های آنها بازیگران برجسته ایرانی بودند ، از مهران مودی تا هداییه تهرانیه ، آینده ایران ، به ویژه تهران را رهبری کرد.
همه در تهران 2 بکر و جدید بود که منجر به هزینه 1.5 میلیارد دلار تولید این فیلم شد و این انیمیشن حدود 1.5 میلیارد تومو در گیشه به فروش می رسید. این انیمیشن توسط سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تولید شده است و بخش خصوصی دارای 5 ٪ انجمن در این پروژه است.
هیچ اطلاعات قابل توجهی از جشنواره های سی و سی و سی ثانیه وجود ندارد ، اما از سی و سوم میزبان سازمان یافته “شاهزاده روم” توسط حامد جعفری و “مبارک” محمد رضع نجفی امامی. دو انیمیشن که در داوری نهایی آثار آن دوره شرکت نکردند ، اما دبیر جشنواره آنها را به طور جداگانه ستایش کرد.
سازماندهی دوره سی و چهارم از 5 انیمیشن و تثبیت انیمیشن
این جشنواره از سال 2 به طور رسمی با بخش انیمیشن تزئین شده است و دوره سی و یکم اتاق و 4 انیمیشن در این دوره شرکت کرده اند. آثار این دوره به طور جداگانه مورد قضاوت قرار گرفت.
پشتیبانی نهادی از انیمیشن ها در این دوره ادامه یافت و “لیست سانتا” با حمایت از حداکثر سازمان هنری رسانه ای و به کارگردانی محمد امین حمدانی ، “در جاده باران” به کارگردانی حامد کاتبی با سرمایه گذاری آستان کوجس رازاوی “، پادشاه” ” ، پادشاه “از آب” به کارگردانی مجید اسماعیلی با سرمایه گذاری مرکز توسعه فکری و “قلب خورشید” به کارگردانی احمد علمداری و “بازمانده” به کارگردانی Ehsan Taheri ، همچنین توسط مرکز انیمیشن صبا تهیه شده است.
“لیست مقدس” نیز انتخاب شد و “پادشاه آب” و “در مسیر باران” نیز مورد تقدیر قرار گرفت. “نبرد خلیج فارس” به کارگردانی فرهاد آزیما و “آهن” به کارگردانی گلامرزا ملاحدی نیز آثاری بودند.
طاعون انیمیشن ها نیز ریشه در ریشه تنها انیمیشن در سی -سایکس فجر بود ، و Fileshah توسط داوران توسط حامد جعفری تولید شد.
از زمان سی امین در پنجم ، حضور انیمیشن ها دوباره کاهش یافت و “حذف بهشت” توسط علی نوری اسوی تنها انیمیشن در این دوره بود. انیمیشن درباره شهید چمران ، اولین انیمیشن که به بخش سودا Simorgh سودا جشنواره می رود ، نیز یک جایزه بود.
طاعون انیمیشن ها نیز ریشه در ریشه تنها انیمیشن در سی فجر بود و Fileshah توسط حامد جعفری تولید شد. در مورد تیم انیمیشن ، او اظهاراتی کرد و در این جشنواره جایگاه خود را گرفت.
فراز و نشیب ها ادامه یافت تا اینکه دوره سی و هفتم دوباره از نظر انیمیشن ها تولید شد و سه انیمیشن شرکت کردند. البته انیمیشن ها دوباره از رقابت در سیمورگ رها شدند و تنها یک جایزه بهترین انیمیشن به “آخرین داستان” اشکان پاسار اهدا شد.
در این دوره ، “شب آفتابی” ، با حمایت بنیاد بنیاد سینمای فارابی ، “آخرین داستان” تولید شده توسط استودیوهای Hurkakhsh و Benjamin ، به کارگردانی Mohsen Inayati و تولید شده توسط مصطفی حسن آبادی ، که پروژکتور موسسه موعود بود موسسه موسسه موسسه انستیتوی صوتی ، در این جشنواره شرکت کرد.
یک طلسم سه ساله که “کودک هوشمند” را شکست
جشنواره فیلم سی و هشتم فجر هیچ انیمیشن نداشت و جشنواره سی و شماره دارای رنگ پویا با “پسر دلفین” بود که تهیه کننده این فیلم را در جشنواره حذف کرد. او گفته بود: ما جشنواره ای را پیدا نکردیم که پسرک دلفین را به نمایش بگذاریم. از آنجا که کار ما در خارج از مسابقه مورد بررسی قرار گرفت ، بنابراین ترجیح می دهیم در جشنواره حضور نداشته باشیم.
چهل جشنواره هنوز هیچ انیمیشن نداشت. این بدان معنی است که این جشنواره رنگ و بوی انیمیشن های 5 ساله را ندیده است. چهل خانه اول جشنواره “کودک هوشمند” ، که توسط سودا سیمورگ نیز محاکمه شد ، و کریستال سیمورگ بهترین انیمیشن را به دست آورد.
سال گذشته و این دوره ، با این حال ، رونق به بخش انیمیشن جشنواره بازگشت و این رویداد دارای انیمیشن ها است. در دوره چهل و دوم مرکز تولید “رویا شاه” از مرکز انیمیشن سوره ، محصول “قهرمان بابی” سازمان رسانه Mahva و تولید شمشیر مرکز رسانه ماهوا در دوره قبل و در این دوره ، چهار کاملاً مستقل و خصوصی. انیماتورهای دارایی رقابت می کنند.
۲۴۴۵۷