خبرنگاران جوان تجربه را تجربه نمی کنند/ یک خبرنگار باید بازی طرفداران را با کلمات بشناسد
احمد جعفری چمازکاتی در سایت رسانه نوشت: “تقریباً سه دهه ، در انواع رسانه ها ، من سه نکته اساسی را به همکاران جوان خود ذکر کردم: اول ، برای دیگران آزمایش نکنید.” دوم: هنگام نوشتن واژگان ، آنها باید خریداری کنند. سوم: شعر بخوانید ، داستانی را بخوانید تا واژگان خود را گسترش دهید.
فرصتی به نام تجربه
بدون شک دانستن عناصر و ارزش های اخبار و استفاده صحیح از آنها برای تنظیم اخبار ، رسیدن به قله های پیشرفت می تواند به یک خبرنگار جوان کمک کند ، اما موانع زیادی برای رسیدن به قله وجود دارد که می تواند توسط تجربیات آن استفاده شود افراد این حرفه راه را به قله کوتاه کردند.
این تجربه می تواند راه هایی برای تماس با مناطق خبری ، نحوه پوشش اخبار ، تکنیک های خبری ، استفاده از تاریخچه اخبار و حتی زمان مناسب برای ارسال و انتشار اخبار باشد.
همه اینها در دیدن اخبار و برجسته کردن خبرنگار تأثیر دارد. به خاطر داشته باشید که تنها نتیجه استفاده از تجربه دیگران بازگشت به خودمان است.
رابطه بین خط و مخاطب
کارشناسان علوم ارتباطات اجتماعی تأکید می کنند که بین تعداد ردیف ها و مخاطب رابطه معکوس وجود دارد. یعنی هرچه خبر طولانی تر باشد ، خوانندگان کمتری از شما متشکرم. یکی از دلایل استفاده از سبک هرمی وارونه برای پیکربندی این خبر ، این است.
سپس ، هنگامی که من از واژگان برای پیکربندی اخبار استفاده می کنم تا اگر می خواهید خوانندگان بیشتری را جذب کنید ، می توانید داستان را خریداری کنید.
اما اگر فکر می کنید که اخبار شما حاوی قسمتهای مهمی است و برای از بین بردن آن صورت می گیرد ، می توانید اخبار را در دو بخش ، یعنی دو خبر جداگانه ایجاد کنید.
رقص
شما همچنین می توانید به دنبال یک کلمه برای سازماندهی اخبار باشید ، اما هر آنچه را که ذهن خود را تحت فشار قرار می دهید ، آن کلمه را پیدا نخواهید کرد.
شما ممکن است اخبار را سازماندهی کرده باشید و تکرار یک کلمه در ردیف های مختلف را آزار دهید!
واقعیت این است که اگر بخواهد یک گزارشگر برجسته شود ، یک روزنامه نگار باید کلمات را استخدام کند و برای هر کلمه معادل داشته باشد.
تنها راه برای احاطه واژگان خواندن اشعار شاعران و رمان ها است.
یک خبرنگار باید تکنیک بازی با کلمات را بداند و هیچ راه دیگری برای خواندن و خواندن وجود ندارد.
23