جوک‌

خشونت پنهان علیه بدن زنان/ افزایش جراحی های زیبایی چه معنایی برای بدن زنان دارد؟

فروزان آصف نخعی: فروید دستگاه ذهنی و روحی یک فرد را به عنوان یک هسته فعال در برابر فشارهای ناخواسته تحلیل کرد. به عبارت دیگر، هر جا که به فردی فشار وارد شود، حتی تحت عنوان نیروی انتظامی، از آنجا حرکتی به وجود می آید. برداشت تندروها از اسلام فقط منفی و ممنوع بوده و هست. تا اطلاع ثانوی جوانان کشور را بر اثر فشار از دست داده اند. مهمتر از همه، برتری فقه بر اخلاق، زنان و مردان جوان را نیز از خود بیگانه کرده است. الگوی مصرف گرایی افراطی ها در کنار منکرات و منکرات مردم به ویژه جوانان و زنان در نبود الگوی مصرف صحیح، همه و بلکه ایران را به تشنگی مصرف سوق داد. و در این عطش در واکنشی تاریخی به سیاست های حاکم، دچار پدیده نفرت از خود شد. این وضعیت با پدیده مصرف گرایی به ویژه در میان زنان همراه است. آنها برای کسب قدرت خود با مدل کسب و کار بین المللی (طبقه جدید نئوفیت ها) که با پیروی از آموزه های بین المللی در کشور نهادینه شده بود، مخالفت کردند. و به دلیل فقدان تئوری و استراتژی از جنبه ای دیگر به آنها شبیه شدند. نیچه به درستی گفته است که اگر به جنگ با شر می روید مراقب باشید که خود شرور نشوید.

برخی از مسئولان و اکثر تندروها میلیاردها بودجه کشور را صرف شال زنان کردند بدون اینکه به وضعیت عدالت و تبعیض در کشور توجه کنند. در غیاب مبارزه با تبعیض و فساد. بدون در نظر گرفتن اینکه آنها و کشور می توانند وارث غرب دیروز شوند، روز به روز بدون چشم اندازی برای آینده زندگی کردند. حالا ما همان بیماری را داریم که گفته می شود. بودریار در کتاب خود به نام جامعه مصرف کننده، «حتی نیازهای روزمره ما بر اساس نشانه ها و تصاویر است. این ساختار تا حدودی در سراسر جهان تکرار می شود… در جامعه صنعتی، تولید غالب است. این تولید است که جامعه را کنترل می کند. این روش جامعه سرمایه داری نئوسایبرنتیک را تغییر داده است. به جای تولید، اکنون بازتولید جامعه را کنترل می کند… بودریار استدلال می کند که جوامع آمریکای شمالی و اروپا امروز به مرحله ای رسیده اند که “شکسته، بدخیم یا سرطانی” هستند. پخش بی پایان وجود دارد. همه چیز از DNA گرفته تا ایدز و تصاویر تلویزیونی از این الگو پیروی می کند. در یادداشتی به بحث. حجاب همانطور که به کوچکترین قطعه از پازل تغییر اشاره کردم، تغییرات بسیار بزرگتر در حال حاضر در راه نیستند، اما از قبل آمده اند. این موضوع را می توان در سخنرانی دکتر مرضیه مددی دارستانی، دکتری تخصصی، مشاهده کرد. در رشته انسان شناسی و جنسیت از دانشگاه تهران و استاد دانشگاه با عنوان «خشونت پنهان علیه بدن زنان» که آرشیو ویدیویی آن در کانال موجود است. . جرعه جرعه منتشر شد، دیده شد.

یک عمل زیبای بازدارندگی اجتماعی و خشونت ملایم.

او در سخنان خود حرف آخر را در ابتدا گذاشت: «عمال زیبایی نوعی بازدارندگی اجتماعی است و بر زنان تحمیل می شود». او می گوید: “این نوعی خشونت است، حتی اگر خشونت خفیف باشد. صنعت پزشکی به ویژه در زمینه جنسیت مدعی است که به دنبال دفاع از حقوق زنان است و تلاش می کند زنان آزادانه درباره بدن خود تصمیم بگیرند. در زمینه جنسیت، صنعت پزشکی ادعا می کند که به ایجاد برابری بین زن و مرد کمک می کند.

این پژوهشگر حوزه زنان گفت: اما به نظر من این همان نوع خشونت است اما به صورت ملایم، این خشونت با سایر خشونت های بیرونی که بر بدن زنان اعمال می شود متفاوت است، بسیاری از اوقات زنانی که انجام عمل‌های زیبایی می‌گویند که تصمیم گرفته‌اند چنین عمل‌هایی را بر روی بدن خود انجام دهند، به نظر می‌رسد که این تصمیم آزادانه گرفته شده است.

مددی در ادامه گفت: اما می دانیم که اگرچه ممکن است این اقدام داوطلبانه و آزادانه به نظر برسد، اما انتخابی کاملاً مبتنی بر بازدارندگی اجتماعی است و اصولاً بر زنان و بدن آنها تحمیل می شود.

بدن زنان منطقه بی دفاع مصرف گرایی و تکه تکه شدن است.

مددی در ادامه با اشاره به فشاری که زنان تحت عمل جراحی زیبایی قرار می‌گیرند، گفت: انتخاب جراحی زیبایی توسط زنان تحت این فشار مضاعف صورت می‌گیرد که مدام به آنها گفته می‌شود قبول شوید یا یک زن متمدن و به عنوان یک مدرن شناخته شوید. ، شما باید زیبا باشید و برای انجام این کار باید بدن خود را دستکاری کنید و به طور مداوم تغییراتی در بدن خود ایجاد کنید.

و افزود: بنابراین بدن به یک منطقه بی دفاع تبدیل شده است. بدن بی دفاعی که زنان دائماً به اشکال مختلف دارند تکه تکه و دستکاری می شود. در عین حال معتقدند که آزادانه تصمیم می گیرند. از آنجایی که مصرف‌گرایی در ابعاد مختلف اجتماعی ما را احاطه کرده و فکر می‌کنیم که سبک زندگی، غذا، سبک لباس پوشیدن و… را آزادانه انتخاب می‌کنیم، باید بگویم که همه اینها جلوه‌های مصرف‌گرایی است به اوج خود رسیده است و ما ناخودآگاه مانند منحط هایی هستیم که بدون اراده با این قافله مصرف گرایی همراه هستیم و در این راه مدام بیشتر و بیشتر غرق و زیر آب می شویم.

این پژوهشگر زنان و زایمان می افزاید: در مورد بدن نیز همین اتفاق می افتد، مصرف گرایی در حوزه پزشکی بدن و زیبایی به اوج خود رسیده است، عمل های زیبایی که انجام می شود، محصولات لاغری و سبک زندگی که تبلیغ می کند «وبلاگرها و شبکه های آنلاین باعث می شود هر جنبه مصرف‌گرایی بدن زنان جسورتر و ترسناک‌تر است.”

چه زمانی خشونت ملایم بر بدن وحشتناک تر می شود؟

مددی در ادامه تأکید می‌کند که «اما سؤال مهم این است که خشونت نرم کجا ترسناک‌تر و شدیدتر می‌شود؟» وی گفت: زمانی که نابرابری و مردسالاری در جوامع حاکم باشد و نابرابری جنسیتی وجود داشته باشد، خشونت نرم افزایش می‌یابد. به چه دلیل؟ زیرا وقتی از بدن زن صحبت می‌شود، زیبایی‌شناسی نمادین دخالت می‌کند. در جوامع نابرابر، فرهنگ فشار مضاعفی بر آن وارد می کند، بنابراین بدن زن علاوه بر اینکه با زیبایی شناسی تعریف می شود و به عنوان نمادی از زیبایی، در بعد جنسیتی نیز اهمیت پیدا می کند و با مفاهیمی مانند حسادت، شرافت، حیا و حیا ادغام می شود. نجابت و باکرگی، و آن زمانی است که خشونت شدیدتر می شود.

این محقق در ادامه با اشاره به اینکه در این جلسه دکتر در مورد عمل های زیبایی به ویژه زیبایی جنسی مانند ختنه مدرن صحبت کرد، گفت: این عمل لابیاپلاستی است که یک عمل بسیار دردناک و پرهزینه است. که متأسفانه بسیار رواج پیدا کرده است یا همان هایمنوپلاستی (بازگرداندن باکرگی) که بسیار زیاد شده و آسیب ها و عواقب وحشتناک خود را نیز دارد. همچنین موضوع اخذ گواهی سلامت زنان در زمان ازدواج. هر کدام از اینها غم انگیزترین جنبه داستان بدن زن است که این سوال را مطرح می کند، پس طبیعت انسانی من به عنوان یک زن و یک انسان آزاد که حق زندگی دارد چطور؟ یعنی من را فقط با بدنم می سنجند که قرار است ناموس خانواده ام باشد و فرهنگ با آن سنجیده شود؟ همچنین آیا باید فشارها و رفتارهای غافلگیرکننده را کنترل کرد تا نظم اجتماعی را بر هم نزند؟ و به عنوان یک عنصر شیطانی شناخته نشود. همه این قتل‌های ناموسی یا خشونت‌های کلامی، رفتاری، جنسی و جسمی خانوادگی که رخ می‌دهد به دلیل رواج نگاه بدخواهانه و عینی به بدن زنان است که ممکن است فرهنگ‌سازی شده باشد، هرچند ممکن است در خیلی جاها متوسط ​​بوده، اما اندک بیشتر، وجود دارد و به شکل‌گیری جنبه متهورانه فرهنگ در حوزه زنانگی ادامه می‌دهد.

مددی با اشاره به پایان نامه دکتری خود در مورد باکرگی ادامه داد: زمانی که روی این موضوع کار می کردم با دختران و پسران زیادی صحبت کردم و با آنها مصاحبه کردم، هنوز برای بسیاری از بچه ها این موضوع برایشان مهم است که جنبه جنسیت، پاکی و پاکی و… باکرگی زنان برایشان مهم است، اگرچه از آزادی و برابری زن و مرد صحبت می کنند و بر این اساس خودشان قبل از ازدواج روابط آزاد دارند، اما وقتی صحبت از ازدواج می شود ترجیح می دهند همسرشان زنی باشد که ندیده باشد. خورشید و نه ماه، و توجیه آن این است که زنی که شیطنت کرده است، بعد از ازدواج نیز می تواند شیطنت کند یک رابطه آزاد یا خودمختاری در زمینه جنسیت و جنسیت، اما این رویکرد به دلیل همین نگاه مردسالارانه و مرکانتیلیستی به بدن زنان برای زنان بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید:
بودریار: همه ما مانند یک بیمار مبتلا به ایدز دچار نقص ایمنی هستیم/ جوامع آمریکایی و اروپایی شکسته، ویروسی و سرطانی هستند.
آیا افراط گرایان باید حذف شوند یا در حلقه توسعه قرار گیرند؟
راه طولانی آزادی در آفریقای جنوبی چگونه ممکن شد؟ شوک درمانی حرکت ماندلا را به کجا برد؟ درسی برای پزشکان
اندیشه های فاتحان و علت سقوط بشار اسد / اریک فروم: جهان سوم اسیر نابردباری شد / ابن مقفع و پیدایش استراتژی اعتدال در جهان اسلام

۲۱۶۲۱۶

منبع خبر

مطالب مشابه را ببینید!