سرنوشت ، درخواست وحدت اسلام و برنامه پیشرونده / نادر 5 سال قبل از انقلاب بزرگ فرانسه / خطای بزرگ نادر شاه در ارتش ارتش در ارتش
Farzan Asif Nakhaei: “خواندن کد اتحاد اسلامی نادر” متن کنفرانس دکتر محمد علی Movahed از شاعر ، ادبی ، مورخ ، فقهای و عضو ثابت آکادمی زبان و ادبیات است. این کنفرانس در 5 اوت در چهارمین نشست ملی انجمن ارتقاء ادبیات و ادبیات ادبیات ایرانی ، دانشگاه تبریز ، از 4 تا 5 اوت برگزار شد. و مجله New Look که در شماره 1 ، تابستان 2 ، صص منتشر شده است. 2-4 با توجه به این متن مهم ، دکتر شفیعی کدکانی پیشنهاد کرده بود که این متن به کتابهای درسی دانشجویان وارد شود. این واقعیت که آموزش ایران چنین پیشنهادی را ارائه نمی دهد موضوع دیگری است.
با این حال ، او در کنفرانس دکتر Movahed است. دقت در ایده های نادر شاه و محدودیت های وی ، جلوگیری از قهرمانی و مشاهده واقعیت یک سیاستمدار در تاریخ نظامی ایران ، پر از نکات بسیار مهمی در روایت تلخ و خواندن سالمندان نادر شاه است. در شرایط فعلی که ایران ، مردم ایران و نهاد دولت سیاسی از یکی از دشوارترین شرایط تاریخی آنها منتقل می شوند ، بررسی تجربیات تاریخی ملت ایران بسیار ضروری است. و از منظر سالمندان و دانشگاهیان که از این طریق استخوان ها را قطع کرده اند. در اینجا ، من سعی می کنم خلاصه ای از تلاوت مورد نادر اتحاد اسلام را با مخاطب اطلاع دهم. طبیعی است که مراجعه به مقاله اصلی به مخاطب کمک می کند تا مسئله را درک کنند. به خصوص در مواردی که نادر شاه می خواهد سطح درگیری خود را در داخل کشور و همسایگان کاهش دهد و با آنها توافق کند. بدون شک ، عدم موفقیت وی در این زمینه درسی برای ایران است. در گفتار سه نادر وجود دارد. نادر فاته ، نادر با تجربه اتحاد اسلام و خدمت به مردم ، و نادر ستمگر حتی افراد خودشان.
دکتر محمد علی در جلسات خواندن ماسناوی حرکت کرد
به گفته نادر شاه ، یکی از چهره های برجسته در تاریخ ایران در یکی از دوره های آشفته تاریخ این زمین به دست آورد. یک دوره آشفته وجود داشت. در زمان خود ، ایران برای تهدیدات متعددی تحت محاصره قرار گرفت. از یک طرف ، او آشفتگی های مدنی و جنگ های کشور را تضعیف کرده بود ، و از طرف دیگر ، قدرت های خارجی مانند عثمانی و روسیه ، حرص و آز برای خاک ایران بود. در چنین شرایطی ، نادر شاه سعی در دفاع از صداقت و استقلال ایران برای ایجاد وحدت بین ادیان اسلامی ، به ویژه شیعه و سنی. این بخش از روایت این اندیشه ، تاریخ تولد دوباره مذهبی را اصلاح می کند ، که این سلسله در نظر گرفته می شود که جمال را به عنوان اسدابادی می بیند.
اگرچه در رویکرد نادر ، نیازهای نظامی و امنیتی با حوزه علم و معرفت شناختی جایگزین شده است ، اما اقدامات مبتنی بر قدرت و شکست آنها در زندگی نادر ، و شکست های آن و شکست های آن. شکلی که بهترین پسر و جانشین خود را برای تحکیم قدرت خود نابینا کرد و یک استبداد Khni ، یک چهره جنایتکار و جنایتکار را ایجاد کرد که با ورود وی در هر شهر میتس را ساخت.
با این حال ، آنچه در نوشته های دکتر Movahed برجسته است ، زمینه تاریخی است که نادر شاه افشرماز در ایران ظاهر شده است. هنگامی که ایران در آستانه فروپاشی و فروپاشی قدرتهای خارجی ، عثمانی ها ، از یک طرف بود. برای مواجهه با عثمانی و روسیه و ادغام همبستگی ایران ، نادر شاه به دنبال ایجاد وحدت بین ادیان اسلامی برای حفظ یکپارچگی ایران به عنوان یک هدف استراتژیک پیروی کرد. برای تحقق این اهداف ، نادر آگاهی بالایی داشت. من می دانستم که دستیابی به آن هدف بدون نهادینه کردن غیرممکن است. بنابراین ، مهمترین اقدامات نادر شاه شامل نکات عالی مانند شورای مغان و کنفرانس نجف ، مذاکره با دانشگاهیان شیعه و سنی و ارسال هیئت های دیپلماتیک به عثمانی ها است.
با این حال ، نادر شاه به درستی این روش از بین بردن موانع برای دستیابی به اهداف خود را ارزیابی نکرد. موانع اصلی وی تعصبات مذهبی و اختلافات سیاسی بین ایران و عثمانی ها بود. عدم درک نادر از راه های ایجاد یک واحد پایدار و متوسل شدن به سلطنت نشان داد که پذیرش لازم از قدرت نظامی برای تحقق این اهداف است.
بنابراین ، دستیابی به نظامی سازی چقدر عجیب بود ، عدم موفقیت کامل در ایجاد یک اتحاد پایدار و سایر درسهای مهم این شکست بود. Movehed می گوید: “نادر نامه ای به سلطان عثمانی با اشاره به سلطان عثمانی نوشت.” او در نامه دیگری نسبت به Trusts Shari’ah تکرار کرد.[خونریزی] آنها راضی بودند و آن کار را برآورده نکردند […]بشر قصد ما علاقه ملت محمدیه بود. اکنون که این پیشنهادات پذیرفته نشده است ، “آنها درگذشتیم ، ما خواسته ها را تمدید نمی کنیم.”
با این حال ، توضیحات متحد نشان می دهد که تئوری وحدت اسلامی از نظر الگوی دولت در دنیای آن روزها نظریه منحصر به فردی دارد. با این حال ، تلاش نادر شاه برای پیوستن به میان ادیان اسلامی ، با وجود اهداف خیرخواهانه ، به دلیل موانع و چالش های متعدد نتوانست به طور کامل تکمیل شود. با این حال ، این تلاش ها به درسهای مهمی برای تاریخ منجر شده است و نشان داده است که وحدت پایدار نیاز به درک متقابل ، تحمل و گفتگو دارد و با زور و قدرت نظامی قابل تحمیل نیست.
دکتر محمد علی حرکت کرد
سرانجام ، نتیجه گیری دکتر Movahed از روایتی که زندگی نادر ایجاد کرده است ، امروز برای ایران بسیار مهم و بحث برانگیز است. برای این واحد ، “دوره نادر توسط یک سری فتوحات در جبهه نظامی و سرکوب خشونت و ترور در جبهه داخلی تعیین می شود. هنگام بررسی گزارش مختصر دکتر محمد علی Movehed ، درس هایی وجود دارد که ، که آنها فکر می کنند که سه نکته برجسته تر از بقیه است:
اولی این واقعیت که شورای کبرا مقین و همچنین کنفرانس نجف ، هنگامی که در زمان و مکان خود اندازه گیری می شود ، یک فکر و اقدام بسیار درخشان بوده است. سالمندان و بودجه ساکنان و روسای کلاس ها را دعوت کنید و حدود 6000 نفر از جمله روایت کمترین سرسختی که 6000 نفر را گفته اند ، از نمایندگان مردم برای تعیین سلطنت و امضای وثیقه وثیقه جمع کنید. اصول کلی اصول کلی سیاست که دولت در آن خواهد گرفت. پنج سال قبل از آغاز انقلاب بزرگ فرانسه ، این چیزی بود که می توانست راهی برای تغییر نگرش دولت باشد. اما نادر ، گرچه در قلب او ، به نیاز به برآورده کردن مردم اعتقاد داشت ، اما سعی در دستیابی به این رضایت از اجبار داشت.بشر ایده وحدت مسلمانان و شفابخشی شیعیان و سنت ها نیز بسیار افتخارآمیز و شریف بود ، که به آموزش و ترغیب نیاز داشت و نادر می خواست آن را از طریق اجبار حل کند. قبل از عثمانی هایی که او را مجبور نکردند ، در ایران ، البته در سایه ارعاب و سرکوب ، تقاضای نادر برآورده می شد. اما به محض کشته شدن ، مردم به نقطه اول بازگشتند و همان تعصبات نادان و نفرت بین این دو فرقه تجدید شد.
دوم هنگام بررسی این گزارش ، سهولت تعجب آور است که دین به عنوان ابزاری برای سیاست دستکاری و سوءاستفاده می شود. از طرف Chiíta ، Malabashi و Sadr و آهنرباهای جمعه که به دنبال پایان نامه No -almaqami بودند. از طرف Sunita ، دانشمندان و بزرگان بزرگ که در کنفرانس نجف در مورد اصالت شیعه ها شهادت دادند و نفرت خود را نسبت به آنها از همان گروه و قبیله در استانبول و مکه به عنوان شیعه و رافزی محکوم کردند. اجباری
سوم ظن همه و هر آنچه که دولت سرکوبگر گرفتار شده و به ظالمانه ترین راه پاسخ می دهد. نادر ، حتی در مورد پسر محبوب خود که مورد ظن توطئه علیه او قرار داشت ، نمی تواند تأمل کند و دستور دهد که چشمان کودک کور شود. میرزا مهد خان مثلث شیطانی را که یک دایره نادر داشت ، به یاد می آورد و آنچه او گفت بلافاصله به رسمیت شناخته شد و سخنان خود را یک مکاشفه آسمانی دانست. میرزا مهدی خان این مثلث ناگوار را به عنوان “سه بدون تحقق خدا” بازی می کند ، اما متأسفانه او دیگر در مورد نام های خود نمی داند. “
بیشتر بخوانید:
متن انتخاب نادر شاه افشار از سلطنت / این سند در پشت بام خانه پیدا شد
محسن گودارزی در مورد شکاف انتقادی بین دولت و ملت می گوید / “ما” کسی را خلق کرده ایم که معتقد است که او باید خود را از “آنها” محافظت کند
اقتصاد برای کسانی که به موسسات حاکم / بازی آتش نشانی پاسخ نمی دهند ، در دسترس است ، ما در شرایط عادی نیستیم / چرا از پیشرفت موفق در جهان یاد نمی گیریم؟
استاد دانشگاه برکلی: کاهش قدرت اقتصادی و سیاسی مردم منجر به فاجعه می شود / سعادت مردم را در تعادل بین جامعه و قدرت دولت فراهم می کند
۲۱۶۲۱۶