شیر شاه» بار دیگر باکس آفیس را به دست آورد/ «سونیک 3» و «موآنا 2» در ادامه
به گزارش خبرگزاری فارسیرو، فیلم «موفاسا: «مفاسا: شیر شاه» محصول دیزنی این هفته با فروش داخلی 15.5 میلیون دلار در صدر باکس آفیس قرار گرفت.این فیلم که پیش درآمد لایو اکشن سال 2019 است. فیلم «شیر شاه» تا به حال نمایش موفقی داشته است.
به گزارش تجارت نیوز، فیلم «یکی از آنها روزها» محصول سونی با فروش 14 میلیون دلاری در جایگاه دوم قرار گرفت. این اثر که یکی از موردانتظارترین فیلم های امسال بود، هنوز عملکرد قابل توجهی در بازارهای بین المللی نداشته است.
«مرد گرگ» محصول یونیورسال نیز با فروش 12 میلیون دلاری در جایگاه سوم قرار گرفت. این فیلم بازسازی مدرن داستانهای گرگینه کلاسیک است و مورد استقبال گسترده مخاطبان ژانر وحشت قرار گرفته است.
فیلم «Sonic the Hedgehog 3» که محصول پارامونت است، در این هفته 11 میلیون دلار فروش داخلی داشت و مجموع فروش داخلی خود را به 218.8 میلیون دلار رساند. این فیلم ۴۲۲ میلیون دلار در سرتاسر جهان فروخته است و به یکی از موفق ترین فیلم های سال تبدیل شده است.
انیمیشن «Moana 2» دیزنی نیز با فروش 8.4 میلیون دلاری در رتبه پنجم قرار گرفت. «موآنا ۲» این آخر هفته از مرز یک میلیارد دلار گذشت.
فیلم «لانه دزد: پانترا» با فروش 7.75 میلیون دلار در رتبه ششم باکس آفیس این هفته قرار گرفت. این فیلم که دنبالهای بر نسخه 2018 «کمین دزد» است، همچنان مخاطبان خود را در سینماها حفظ کرده است.
فیلم «نوسفراتو» به کارگردانی رابرت اگرز در این هفته 5.1 میلیون دلار فروش داخلی داشت. این فیلم که یک بازسازی مدرن از داستان کلاسیک خون آشام است، تاکنون توانسته فروش کل جهانی خود را به 90.2 میلیون دلار برساند.
«ناشناخته کامل» محصول سرچ لایت پیکچرز با 4.6 میلیون دلار در رده هشتم قرار دارد. این اثر که درباره زندگی باب دیلن است همچنان مخاطبان خاص خود را به خود جذب می کند.
«Wicked» از یونیورسال نیز این هفته 4.56 میلیون دلار به دست آورد و «Babygirl» مستقل از A24 با 2.4 میلیون دلار در جایگاه دهم قرار گرفت و مجموع فروش داخلی آن به 82.5 میلیون دلار رسید.
این هفته مجموع فروش 10 فیلم پرفروش به بیش از 89 میلیون دلار رسید. فیلم «مفاسا» با 17 درصد از فروش کل این هفته سهم بزرگی از موفقیت گیشه داشت. از سوی دیگر فیلم های دیگری چون «سونیک 3» و «موآنا 2» نیز به ترتیب با 12.4 درصد و 9.4 درصد از فروش کل به جذب مخاطب خود ادامه دادند.
۲۴۴