جوک‌

طرح باید در خدمت کار باشد.

طراحی در تئاتر ، با تمرکز بر خصوصیات بصری و شنوایی ، با کمک چندین عامل ، یک کار چشمگیر بر روند تولید و اجرای تئاتر تأثیر می گذارد ، به طوری که عدم وجود هر یک می تواند باعث ایجاد مزاحمت در کار با مخاطب شود.

به گفته تئاتر ایران ، طراحی صحنه ها ، فضا ، صدا ، لباس ، آرایش و غیره. آنها عوامل مؤثر هستند که یکی از ویژگی های مهم کارگردانی و تولید کار تیمی خواهد بود.

اهمیت بحث در مورد طراحی ما باعث شده است که ما با چندین طراح جشنواره بین المللی تئاتر FAJR صحبت کنیم.

طرح باید در خدمت کار باشد.

مصطفی حیات ، طراح کار استرالیا ، در مورد ایده ایده اجرای صحنه گفت: “ابتدا قصد داشتم روی فضای صحنه کار استرالیا تمرکز کنم ، اما پس از خواندن دقیق ترین متن و با با توجه به پایان کار ، شخصیت ها در پایان ماهی می شوند.

وی گفت: “طراحی صحنه باید به متن و کار خدمت کند ، زیرا در غیر این صورت ارتباط با مخاطب و انتقال پیام انجام نمی شود.” البته ، من فکر می کنم که حتی در طراحی صحنه ، ما نباید همه چیز را برای مخاطب آماده کنیم و باید در نظر بگیریم که این طرح حتی ساعت ها و روزها پس از دیدن کار می تواند ذهن مخاطب را درگیر کند و مخاطبان بشر برای تجزیه و تحلیل جزئیات برنامه.

این هنرمند افزود: “خوشبختانه امسال ، همه گروه های حرفه ای پیوسته اند و رقابت در چنین محیطی قطعاً بسیار با ارزش است.” ما خوشحالیم که اتفاقات خوبی برای هنرمندان از سراسر کشور رخ داده است و هر استان بخشی از این جشنواره را به شهر خود برد. “البته ، ما امیدواریم که شرایطی برای عملکرد آثار منتخب در تهران و سایر شهرها وجود داشته باشد.”

طراحی فضایی یک عنصر جدایی ناپذیر برای هدایت تئاتر خیابانی است

Pejman Shahverdi ، طراح و طراح فضایی خیابان کیمیا ، همچنین به اهمیت طراحی فضا در تئاتر خیابانی اشاره کرد: “طراحی فضا در تئاتر خیابانی یک عنصر فرمان جدایی ناپذیر است.” با خلاقیت خود به مخاطب و تصاویر را نشان می دهد. “

وی گفت: “تئاتر خیابانی یک تئاتر جهانی است و عموم مردم در هر گوشه جهان باید با روند تاریخ که در این کار اتفاق می افتد ارتباط برقرار کنند و از روایتی که اجرا می شود آگاه باشند.” در این شرایط ، وظیفه طراحی فضا برای نمایشگاه خیابانی بسیار سنگین تر می شود. به همین دلیل ما از اصطلاح طراحی فضایی در تئاتر خیابان استفاده می کنیم. “طراحی فضا به این معنی است که ما وارد فضایی شدیم که چند دقیقه پیش در آن جایی و میدان وجود نداشت.”

این هنرمند افزود: “طراحی فضا به دانش و دانش نیاز دارد.” این دانش باید از طریق مطالعه ، تحقیق و تحقیق حاصل شود. اگر در فضاهای مختلف طراحی خوبی داشته باشیم ، می توانیم مدیر خوبی باشیم. در غیر این صورت ، مدیر با عوامل مهم کار خیابانی آشنا نبوده است.

شاهوردی گفت: “ما صندلی دانشگاهی برای تئاتر خیابانی نداریم.” “اگر چنین است ، تعداد کمی از دانشکده های علوم کاربردی آن را در یک یا دو واحد پرداخت کرده اند و متأسفانه این اجرای توجه نمی کند.”

وی گفت: “در بسیاری از آثار ، ما داستان روایت داستانهایی را که همراه با مخاطب هستند ، می بینیم و اگر صدا را بگیریم ، آنها دیگر نمی توانند با مخاطبان سایر کشورها ارتباط برقرار کنند.” لازم به ذکر است که آثار جهانی با مخاطب در تعامل هستند و نیازی به مترجم ندارند. “هنرمندان تئاتر خیابانی از سایر کشورها به این آگاهی رسیده اند که تئاتر خیابانی یک تئاتر است که در آن بیشتر از زبان گفتاری غالب است.”

شاهوردی گفت: درک مناسب از تئاتر خیابانی و توجه به زبان مشترک یکی از مهمترین ویژگی های این کار است.

موسیقی و قدرت بیان

رامین قاسمی ، طراح صدا و سارا آهنگساز آردبیل گفت: “ما در این کار یک تاریخ محبوب داشتیم که کارگردان به روشی مدرن به صحنه آورد.” با توجه به این رویکرد و نگاه کارگردان ، موسیقی کلاسیک سعی کرد با موسیقی بومی و موسیقی عامیانه ترکیب شود. علاوه بر این ، از آنجا که این داستان از طریق رودخانه گفته شد ، صداهایی را برای انتقال بهتر فضای سازهای نوآورانه خودم اضافه کردم.

این هنرمند ادامه داد: “به طور کلی ، آنچه که این بازیگر نمی تواند از طریق کلمه یا بدن به مخاطب منتقل شود ، با موسیقی بیان می شود و طبیعتاً موسیقی جایگاه مهمی در تئاتر دارد.”

وی گفت: “امروز ، بیشتر سعی می کند موسیقی موازی را با معنی و کلمه بازیگر خود بدست آورد ، اما من کاملاً مخالفم.” “به نظر من ، موسیقی باید برخلاف این احساس باشد ، زیرا در این صورت به بیننده بصری و شنوایی کمک می کند.”

این هنرمند با اشاره به سخت کوشی در استانها گفت: “روند آموزش و تولید تئاتر در استانها به دلیل کمبود فضا و هزینه های کم بسیار دشوار است.” با این حال ، امسال شاهد درخشش هنرمندان فعال تئاتر از سراسر کشور و بیشتر استان ها هستیم. شاید برخی از مخاطبان در ناخودآگاه خود برای تئاتر تهران برتر از تئاتر استانی دیگری باشند ، اما خوشبختانه در سالهای اخیر سایر هنرمندان استانی نشان داده اند که هیچ ارتباطی با تئاتر پایتخت ندارند.

۲۴۴۵۷

منبع خبر

مطالب مشابه را ببینید!