جوک‌

عروسک لابوبو چیست و چرا همه جا صحبت از آن است؟

فرارو- اخیرا در فضای مجازی به خصوص در اینستاگرام و تیک تاک، عروسک مخملی با لبخندی زشت و چشمانی درشت و به غایت ترسناک به نام «لابوبو» معروف شده است. 

به گزارش فرارو، عروسک‌های مخملی در گذشته یک از اسباب بازی‌های محبوب بود، حالا اینروزها با یک شمایل جدید تبدیل به یک ترند در دنیای مد شده و در دست همه دیده می‌شود، از افراد معروف مانند «ریحانا» گرفته تا بلاگرها و اینفلوئنسرهای اینستاگرام. در ادامه نگاهی به تاریخچه عروسک لابوبو و دلایل محبوبیت و ترند شدن آن در فضای مجازی خواهیم داشت. 

تاریخچه عروسک‌های لابوبو

عروسک لوبوبو

در ظاهر به نظر می‌رسد؛ «لابوبو»، یک عروسک ترسناک برای مراسم هالووین باشد، اما پشت لبخند دندانه دارش یک دنیای کاملا فانتزی نهفته است. این عروسک ها، الهام گرفته از اساطیر نوردیک در اسکاندیناوی‌اند که توسط «گاسینگ کونگ»، هنرمند هنگ کنگی در سال ۲۰۱۵ طراحی شدند و در سال ۲۰۱۹ در طرح‌ها و نسخه‌های متعدد در جهان به فروش رفتند. 

یکی از جذابیت‌های این عروسک برای خریدار این است که او نمی‌داند در زمان خرید با کدام یک از نسخه‌های لابوبو روبرو خواهد شد. در جدیدترین مجموعه با عنوان «به سوی انرژی بزرگ»، لابوبو در شش طرح با رنگ‌های زنده ارائه می‌شود که هر یک نماد موضوعاتی چون امید، آرامش یا وفاداری هستند. همچنین، یک عروسک به عنوان سورپرایز برای خریداران در نظر گرفته شده است. 

به نظر می‌رسد زمان اختصاص یک وسیله به دوره‌های مختلفی از زندگی آدم تمام شده است. در گذشته معمولا عروسک توسط بچه‌ها و خصوصا دخترها استفاده می‌شد؛ اما طراحی مجدد عروسک لابوبو برای بزرگسالان انجام شده و در تیک تاک دیده می‌شود که هم زنان و هم مردان از این عروسک‌ها دارند. 

چرا عروسک لابوبو ترند شده است؟ 

لیسا خواننده بلک پینک

این عروسک‌ها بعد از سال‌ها در تابستان سال ۲۰۲۴، در هفه مد کپنهاگ دانمارک به عنوان آویز زینتی کیف‌ها در برند «جین بیرکینی» استفاده شد، اما کمتر کسی فکر می‌کرد «لابوبو» تبدیل به ترند شود. لابوبو تا حد زیادی محبوبیت خود را مدیون یک خواننده معروف کی پاپ است. «لیسا» یکی از خوانندگان گروه کره‌ای «بلک پینک»، عشق و علاقه خود به این عروسک را در پخش زنده اینستاگرام و تیک تاک نشان می‌دهد. او بعد از دقایقی یک عکس دیگر از هم گروهی‌اش «رزی» در اینستاگرام منتشر می‌کند که یکی از این عروسک‌ها را در دست دارد. در مدت کوتاهی «لیسا لوبوبو» تبدیل به یک ترند در فضای مجازی شد و  این عروسک‌ها تبدیل به یک کالای نایاب در فروشگاه‌ها و سایت‌های فروش شد. 

لیسا در یک مصاحبه درباره «لابوبو» می‌گوید: «نمی‌توانم از حرف زدن در مورد این عروسک‌ها دست بردارم. نزدیک به یک‌ساله دیوانه‌وار به دنبال آن‌ها هستم تا کلکسیونم را تکمیل کنم، اما مدتی است که پیدا کردن آن‌ها سخت شده و من بابت این موضوع غمگینم». یکی از طرفداران این خواننده کره‌ای در تیک تاک می‌گوید: «من خیلی خوشحالم که به عنوان یک عضو از طرفداران لیسا، توانسته‌ام « لابوبو» را بعد از ۱۰ ساعت انتظار در فروشکاهی در کشور سنگاپور پیدا کنم.» این انتظار طولانی  چندان هم استثنایی و منحصر به فرد نیست. روزنامه دیلی میل انگلستان در گزارش  ۲۶ آوریل  خود می‌نویسد: «بسیاری از کسانی که این عروسک را دوست داشتند، بیش از ۵ ساعت در صف منتظر ماندند تا عروسک لابوبو مورد علاقه خود را پیدا کنند.»

منبع خبر

مطالب مشابه را ببینید!