جوک‌

نقاشی های «ون گوگ» که کمتر دیده اید

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، «ونسان ون گوگ» نقاش مشهور هلندی اکنون به عنوان یکی از تاثیرگذارترین نقاشان پست امپرسیونیست شناخته می شود. او در 30 مارس 1853 در استان برابانت هلند در نزدیکی مرز بلژیک به دنیا آمد. برخی از مشهورترین آثار او در سه سال آخر عمر او خلق شدند.

به گزارش ایسنا، اگرچه در کودکی گاهی نقاشی می کشید، اما استعداد هنری او تا 27 سالگی تا حد زیادی کشف نشده باقی ماند.

امروزه این هنرمند هلندی به دلیل سبک منحصر به فردی که برای خلق نقاشی های خیره کننده خود استفاده می کند، شناخته شده است. در حال حاضر تشخیص مناظر چشمگیر، پرتره های خیره کننده و طبیعت های بی جان که با استفاده از رنگ های غلیظ، ضربه های سریع قلم مو و ترکیب رنگ های پر جنب و جوش ایجاد شده اند، دشوار نیست. البته آثار هنری ون گوگ از ابتدا شامل این ویژگی های خاص نبود و سبک خاص او در طول زمان و در مراحل مختلف زندگی کوتاهش شکل گرفت.

در زیر با برخی از نقاشی های کمتر دیده شده این هنرمند آشنا می شوید:

“دختری در جنگل”

در تابستان 1882، “ون گوگ” توانست برای اولین بار تابلوهای رنگ روغن را خریداری کند. این یکی از اولین نقاشی هایی است که او با استفاده از این رنگ ها خلق کرد.

جالب اینجاست که نقاشی های ون گوگ اغلب روی زانوهای او کشیده می شد که از زاویه پایین مشخص است. علاوه بر این، تحقیقات نشان داده است که تکه های برگ بلوط از کف جنگل با رنگ های این رنگ چسبانده شده است.

“تالار رقص در آرل”

این نقاشی از ون گوگ یک شب در سالن رقص Folies-Arlésiennes در آرل را نشان می دهد. ون گوگ این نقاشی را در اواسط دسامبر خلق کرد، زمانی که فعالیت هنری خود را با پل گوگن از سر گرفت. تأثیر گوگن در این نقاشی مشخص است، زیرا ون گوگ همان اصولی را که دوستش اغلب در نقاشی به کار می برد، با دقت به کار می برد. تأثیر هنر ژاپنی نیز در این نقاشی مشهود است.

“برخاستن لازاروس” (با الهام از رامبراند)

ون گوگ در حالی که در آسایشگاه سنت پل در سن رمی دو پروونس استراحت می کرد، بیش از 30 چاپ از برخی از هنرمندان مورد علاقه خود خلق کرد. همانطور که می بینید، او دقیقاً نقاشی هنرمندان دیگر را تکرار نکرد، بلکه موضوع و ترکیب بندی را به زبان خود نشان داد.

«ون گوگ» در «برآوردن لازاروس» (با الهام از رامبراند) بیشتر به لازاروس و خواهرانش می پردازد.

“جمجمه اسکلت با یک سیگار روشن.”

ون گوگ این نقاشی نسبتاً ترسناک را زمانی که در آکادمی هنر آنتورپ بود خلق کرد. احتمالاً به‌عنوان تفسیری طنزآمیز درباره شیوه‌های آکادمیک محافظه‌کار نقاشی شده است، زیرا قبل از نقاشی مدل‌های زنده انسان، نقاشی اسکلت‌ها برای افزایش درک آناتومی انسان یک تمرین آکادمیک بود، و ون گوگ از آن خسته شده بود. علاوه بر این، زمانی که خود «ون گوگ» در وضعیت نامناسبی قرار داشت، این نقاشی را «یادگار موری» می‌دانند.

۲۴۴۲۴۵

منبع خبر

مطالب مشابه را ببینید!