نولان در ستایش ریدلی اسکات نوشت. رو در رو با آرزوهای تاریک ما
به گزارش خبرگزاری فارسیرو، کریستوفر نولان کارگردان فیلم «اپنهایمر» درباره فیلم «گلادیاتور ۲» ساخته ریدلی اسکات اظهار نظر کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، او نوشت: در اولین «گلادیاتور» ریدلی اسکات، ماکسیموس از ما می پرسد: «اینجا خوش نمی گذرانی؟» و ما با این واقعیت روبرو هستیم که در واقع با این فیلم در حال بازدید از کولوسئوم هستیم. اسکات می داند که ما آنجا نیستیم تا درباره فرهنگ روم بیاموزیم، بلکه برای دیدن آرزوهای تاریک خود به راحتی آمده ایم. کارگردانی که برای انطباق با زمان ما بسیار باتجربه است، به دنیای گلادیاتور 2 اجازه میدهد تا برای خود صحبت کند و یک بار دیگر به ما نشان دهد که چه کسی هستیم و ما را به سفری دیوانهوار دعوت کند. چرا کوسه ها در کولوسئوم وجود دارند؟ زیرا ما آنها را دوست داریم و اسکات با استادی به این خواسته پاسخ می دهد. همانطور که نشان می دهد چگونه از بازی ها برای دستکاری افکار عمومی استفاده می شود، ما نمی توانیم سایه خود را در شن و ماسه نبینیم.
نولان افزود: “گلادیاتور 2” مانند مورد انتظارترین دنباله ها، هم بازسازی و هم دنباله است و گواهی بر درخشش اسکات و توانایی او در پر کردن شکاف بین فیلم اصلی و نیاز به تبدیل آن به دنباله است. اسکات برای ایجاد تعادل در یک عمر تجربه، موفق می شود لحن را کنترل کند و فیلمش را با اکشن زیاد روی صحنه بالا ببرد. صحنهپردازی باورنکردنی، صحنههای استادانه و دقیق مشاهده شده که ناشی از استفاده از دوربینهای متعدد و سبکی بسیار متفاوت از اصلی است، اکشن را به طرز ماهرانهای زنده و شگفتانگیز در سکانسها میکند. کار نه تنها در خدمت سرگرمی است، بلکه ما را از مضامین فیلم آگاه می کند. کمتر فیلمساز توانسته است به این شکل نامرئی در سطوح مختلف کار کند. از بلید رانر گرفته تا تلما و لوئیز تا گلادیاتور 2، اسکات از هنر بصری گسترده خود برای شفاف سازی موضوع اصلی خود استفاده می کند.
این کارگردان تاکید کرد: اسکات با همه موفقیتهایی که در ساخت فیلمهایش داشته است، هیچگاه سهم او در تکامل داستانسرایی سینمایی به درستی شناخته نشده است و نوآوریهای بصری که او و دیگر کارگردانان بریتانیایی در دهه 1990 در دهه 1970 به سینما آوردهاند، اغلب از این عنوان است. سطحی نگری رد شده است، اما منتقدان آن زمان این واقعیت را نادیده گرفتند که فیلمبرداری باشکوه و طراحی دقیق اسکات، عمق جدیدی به زبان بصری سینما بخشید. صحنه ای که می تواند به ما بگوید دنیاهای به تصویر کشیده شده در این فیلم ها چه حسی دارند و کلوزآپ استادانه «گلادیاتور 2» که در آن دست پل مسکال به آرامی دانه های گندم درو شده را تاب می دهد تا ما را به یاد فیلم اصلی بیاندازد، یکی از این صحنه هاست. برجسته ترین. این صحنه هاست
۲۴۴